Práce s veřejností a médii, interní komunikace a budování image organizace jsou v dnešní moderní době propojené nádoby, které do sebe musejí zapadat. Nároky veřejnosti na zaměstnance organizací veřejné správy se neustále zvyšují. O vedoucích pozicích to platí dvojnásob.
Organizace mají k dispozici moderní formy komunikace, které při správném využívání ulehčují budování vztahů s veřejností a médii. Důležité je však volit správný způsob prezentace a komunikace a správné nástroje.
Vedoucí pracovníci navíc častěji než jejich podřízení přichází do styku s novináři, jsou nuceni řešit krizové situace a měli by je umět dobře odkomunikovat a častěji jsou také nuceni z pozice své funkce vystupovat a mluvit na veřejnosti. Měli by proto dobře zvládat vysvětlování a argumentování.
Obsah kurzu:
- Úvod do komunikace s médii a veřejností;
- PR v praxi organizací – role tiskových oddělení, spolupráce v rámci úřadu, pravidla pro komunikaci s médii;
- Média – role sdělovacích prostředků, mediální trénink, budování image organizace;
- Nástroje komunikace – využívání komunikačních nástrojů s ohledem na cílovou skupinu, moderní trendy komunikace;
- Veřejný projev a prezentační dovednosti – první dojem, osobní image a sebejistota, formulace myšlenek, příprava a struktura prezentací, reakce na negativní výroky;
- Krizová komunikace – nastavení pravidel pro zvládání krizové komunikace, reakce na negativní prezentaci v médiích;
- Sociální sítě jako nezbytná součást komunikace – role sociálních sítí, jejich výhody a nevýhody.
Těšíme se na všechny účastníky!