Cílem semináře je seznámení účastníků s platnou právní úpravou v oblasti práva nemovitých věcí se zaměřením na problematiku vkladového řízení. Program semináře je koncipován tak, aby účastníkům poskytl ucelené informace o právech, která lze do katastru zapsat ve vztahu k vlastnictví či ve vztahu k užívání staveb, pozemků a dalších nemovitých věcí. Seminář se rovněž zaměřuje na rozbor informací, které lze vyčíst z listu vlastnictví nemovitosti a jeho jednotlivých oddílů.
Část semináře je speciálně určena náležitostem, které by měly obsahovat smluvní dokumenty, které se nemovitostí týkají. S ohledem na skutečnost, že nároky katastrálních úřadů na formální náležitosti dokumentů jsou poměrně vysoké, je cílem semináře poskytnout účastníkům komplexní informace o tom, co dokumenty obsahovat musí a také o tom, jak se vyvarovat nejčastějších chyb, které lidé v této souvislosti činí.
Účastníci semináře by si měli odnést praktické tipy a rady, se kterými následně mohou ve své každodenní pracovní činnosti řešit řadu otázek spojených s nemovitostmi, zejména potom splnění všech náležitostí dokumentace, příprava podkladů pro podání návrhu na vklad práva do katastru nemovitostí či jeho výmaz, zastoupení před katastrálním úřadem či řešení některých problematických situací, k nimž v průběhu vkladového řízení může docházet.
Obsah školení:
- Úvod do katastrálního práva
- Nemovité věci ve smyslu platné právní úpravy
- Zápisy do katastru nemovitostí
- Průběh řízení před katastrálním úřadem