Šest tipů, jak zaujmout tiskovou zprávou
E-mailová schránka novinářů je denně zahlcena desítkami až stovkami zpráv. Jak docílit toho, aby věnovali svůj čas a pozornost právě vašemu tématu? Přečtěte si 6 tipů, jak napsat tiskovou zprávu, která zaujme.
- Vyberte vhodné téma
Téma, kterému tiskovou zprávu věnujete, musí být něčím zajímavé a dotýkat se života čtenářů. Jen tak mu budou novináři věnovat pozornost. Každoročně opakující se událost ozvláštněte něčím novým, aktuálním.
- Titulek musí zaujmout
Titulek má zásadní funkci tiskové zprávy – musí novináře zaujmout. Z toho důvodu je krátký, stručný a poutavý. Nikdy ale nesmí být formou otázky. Kontext můžete vysvětlit v textu, nikoli v titulku.
- To nejdůležitější napište v úvodu
Pravděpodobnost, že si novináři přečtou celý text, který jste jim přichystali, je malá. Nejspíš se podívají jen na pár prvních vět. Zásadní informace proto napište vždy hned v úvodu neboli perexu. Odpověděli jste na základní otázky: co, kdy, kde, jak a proč?
- Cizí výrazy vynechte
Realizovat, revitalizovat nebo implementovat – tyto výrazy nechejte v úředním dopise, do tiskové zprávy nepatří. Každé cizí slovo nahraďte, jen tak si udržíte pozornost novinářů, a tím i jejich čtenářů.
- Pátky jsou tabu
Tiskovou zprávu nabídněte novinářům v jejich pracovní době formou e-mailu. Ideálně dopoledne. E-mail musí být stručný a věcný. Pokud máte k tématu fotky, nabídněte je nebo rovnou přiložte. Novinářům nikdy nenabízejte téma v pátek a už vůbec ne odpoledne, pokud se nejedná o krizovou zprávu. Šance, že se novinář k tématu po víkendu vrátí, je malá. Vaše zpráva nejspíš skončí v útrobách e-mailu pohřbena aktuálními tématy, které novinář dostane v pondělí ráno.
- Nebojte se zavolat
Nedostalo se vašemu tématu tolik pozornosti, jakou si zaslouží? Opravdu je možné, že si vaší tiskové zprávy novináři nevšimli. Zkuste jim zavolat a téma krátce nabídnout. Zvýšíte si šance, že se text objeví v médiích a navážete bližší vztahy do budoucna.
Podobné články
Téměř v každé obci je část seniorů aktivních, avšak zbytek se nedaří zapojit, i přesto, že se nabízí různé druhy…
Vystupování na veřejných projednáních a v televizních nebo rozhlasových reportážích je pro řadu lidí stresující moment. Většinou jsou před větším…
V minulých letech jste si u nás stavěli vlastní města ze stavebnice LEGO. Za účast na kurzech jste vyhrávali kufříky…
Hledáte způsob, jak proměnit vánoční večírek v nezapomenutelný zážitek? Změna prostředí, flexibilita plánování a investice do zaměstnanců - to jsou…