Copywriting a psaní (tiskových) zpráv – jak najít atraktivní téma a zaujmout svá publika

„Obsah je král.“ To je jedna z klíčových copywriterských pouček. A beze zbytku platí.
Možnost online
Komunikace
Měkké dovednosti

Právě obsah je to, co dokáže zaujmout i dnes – tedy v době, kdy se tvrdí, že lidé nečtou. To je sice pravda, ale jen do určité míry. V okamžiku, kdy lidem nabídnete zajímavé téma a dokážete jej poutavě zpracovat, jste na dobré cestě k tomu, aby lidé informace od vás vyhledávali, věnovali jim svůj čas, a nakonec udělali to, co si přejete:

  • V obchodě je to třeba nákup výrobku.
  • U nevládní organizace může kvalitní komunikace pomoci s budováním komunity, která vás sleduje. A vylepšit váš fundraising.
  • V případě města nebo vesnice to může být třeba „jenom“ to, že budou obyvatelé aktivitami své obce či městské části žít. Budou ji mít rádi a fandit tomu, co radnice dělá.

A to není vůbec málo…

Obsah kurzu:

  • Pojďme hned na to aneb co musíte vědět, než začnete psát
    • Kdo jste a jaká je vaše image?
    • Cíl komunikace – víte dobře, co vlastně chcete říkat?
    • Cílové skupiny a tzv. persony – myslete vždy na toho, s kým mluvíte.
    • Kde se váš text objeví a je to vůbec důležité?
    • Textem a jeho zveřejněním to nekončí – sledujte, jaký má váš obsah dopad.
  • Struktura textů
    • 16 minitipů pro vaše lepší texty.
    • Umíte psát bez chyb?
    • Struktura a vizuální náležitosti textu pro lepší čtivost.
    • Příklady dobrého copywritingu.
    • Inspirujte se u nejlepších… kdo v Česku dobře píše a vyplatí se jej sledovat?
    • Napište svůj „první“ text, který bude „prodávat“ – vaším „produktem“ totiž nemusí být výrobek, ale třeba služba občanům nebo myšlenka.
  • Napište tiskovou zprávu jako z partesu

Připravte už příští týden tiskovou zprávu, která zaujme.

Existuje cesta k tomu, aby právě zpráva od vás neskončila spolu s dalšími v koši, ale objevila se v novinách, na webovém serveru nebo o vašem nejnovějším projektu natočili reportáž do zpravodajství?

Určitě ano, ale není to jen tak.

  • Jak přemýšlejí a pracují novináři?
  • Jaké jsou novinářské potřeby?
  • Vztahy s novináři a médii – můžu něco vylepšit?
  • Tisková zpráva et al. jako hlavní nástroj media relations.
  • Další nástroje media relations.
  • Struktura tiskové zprávy a na co určitě nezapomenout.
  • Je důležité, komu zprávu posíláte: vaše mediální databáze.
  • Ctrl-C/Ctrl-V: když se tohle s vaší zprávou novinář udělá, je to správně, nebo ne?
  • Napište svou „první“ tiskovku, která (snad) neskončí v koši.
  • Monitoring médií: Kde se vaše zpráva objevila?

Ale v kurzu nakonec mohou být i trochu jiné věci!

Pokud jsme v něčem dobří, pak v tom, že máme v týmu zkušené a praxí ošlehané lektory, kteří umějí reagovat na to, kdo s nimi školení absolvuje. Obsah vždy přizpůsobí potřebám a očekáváním účastníků.

Co budete v každém případě po absolvování školení umět?

  • Pochopíte, jak by měl copywriter přemýšlet, aby jeho práce zaujala čtenáře, diváky či posluchače.
  • Seznámíte se se základními principy dobrého kreativního textování.
  • Budete o něco lépe než dosud psát čtivé texty pro sociální sítě, newslettery, webové stránky… ale třeba také dopisy určené partnerům či sponzorům.
  • Liší se přístup k textů na web nebo plakátek od psaní tiskové zprávy? A pokud ano, tak v čem ano a v čem ne?
  • Budete umět napsat o něco lepší tiskovku nebo třeba pozvánku tiskovou konferenci.
  • A především: budete o svém psaní nejspíš přemýšlet jinak než doposud.

Podobné kurzy