Psychohygiena a stres

O problematiku stressmanagementu se obvykle začneme zajímat až v momentě, kdy míra stresu překročila naši únosnou mez.

Začínáme být vyčerpaní, podráždění a cítíme, že je potřeba něco v našem životě změnit. Věděli jste ale, že stres je pro člověka do určité míry přirozený a svým způsobem i „zdravý“? Že původním cílem stresové reakce je ochránit nás od nepříznivých vlivů způsobených stresory? Jak tedy pracovat na tom, abychom se nestali „obětí“ vlastních stresorů? Co můžeme dělat pro prevenci vyhoření a jak udržovat v životě zdravou rovnováhu?

Psychohygiena a stres
Od kurzu nečekejte teoretický výklad a suchá fakta, je veden interaktivní a zábavnou formou. Snažíme se, abyste si z něj odnesli především nástroje a tipy, využitelné ve vaší praxi. Očekávat můžete celou řadu praktických ukázek – od relaxačních a dechových technik až po techniky pro práci s napětím. Prostor bude věnován i společnému sdílení témat s dalšími účastníky a tvorbě „kuchařky“ praktických tipů pro práci se stresem.
 
Kurz vám poskytne základní teoretické informace, které s tématem souvisí. Dozvíte se, jaký je mechanismus stresové reakce, jaké jsou typické projevy stresu a jak rozpoznat signály, které mohou předcházet vyčerpání a chronickému stresu. Budete mít možnost otestovat si svoji odolnost vůči stresovým vlivům, míru zátěže, které aktuálně musíte čelit, a také to, jak jste ohroženi syndromem vyhoření. V bezpečném prostředí dostanete příležitost zastavit se, zamyslet se nad prioritami ve svém životě, případně naplánovat kroky vedoucí k potřebným změnám. V neposlední řadě si na kurzu odpočinete, relaxujete a načerpáte novou inspiraci!
Obsah kurzu:
  • Základy teorie: stresová reakce, oblasti působení stresu, výkon vs. aktivita
  • Zásady psychohygieny – „work – life balanc“
  • Syndrom vyhoření – teoretické informace, prevence
  • Test ohrožení důsledky stresových vlivů, Test zranitelnosti stresem, „Maslach Burnout inventory“ – test míry ohrožení syndromem vyhoření, Orientační dotazník sy vyhoření
  • Nácvik relaxačních technik (Autogenní trénink, Jacobsonova progresivní relaxace)
  • Práce s tělem ve stresových situacích – praktická cvičení vedoucí k aktivaci, vybití napětí či uzemnění
  • Workshopová práce s vlastními stresory účastníků – společné sdílení stresových situací, tvorba „kuchařky tipů“ pro práci s nejčastějšími stresory

Lektorka kurzu: Mgr. Lenka Papáčová

Mám zájem o tento kurz!

Newsletter

Dostávejte vždy aktuální informace do Vašeho e-mailu. Zadejte Váš email níže pro odběr novinek.

Přihlášení do kurzu pro firmy

Vaše přihláška byla úspěšně odeslána.
Nastala chyba při odesílání vaší přihlášky.

 

Další kurzy pro firmy

Zobrazit všechny kurzy pro firmy
Work-life balance
Work-life balance
Trénink Work - life balance je určen pro všechny, kteří hledají rovnováhu mezi osobním a pracovním životem, ale také pro všechny, ...
Profesionální mluvený projev
Profesionální mluvený projev
V současnosti se firmy stále častěji prezentují prostřednictvím audio nebo video obsahu. Nahrávají nejrůznější návody, podcasty a ...