E-mail, telefon, porada, objednání v restauraci, plánování dovolené. Veškerý tok informací se děje skrze komunikaci, a zatímco se celý život ve škole i mimo ni dozvídáme více informací, jen málokdo z nás prošel tréninkem, jak tyto informace co nejefektivněji předávat. Co nejefektivněji v tomto kontextu znamená, že ten, komu byly informace sdělovány, je pochopil tak, jak jste chtěli, a že u toho vzniklo co nejméně emocionálního odpadu.
Na tomto kurzu se budeme zabývat oběma rovinami efektivní komunikace – obsahové i vztahové. Na praktických cvičeních, reálných situacích, s minimem teorie a maximem principů využitelných v každodenním životě.
Cíl kurzu:
Cílem kurzu je zamyslet se nad komunikací a organizačním chováním z různých perspektiv, vnímat tyto perspektivy a být schopen s nimi pracovat. Konkrétní dovednosti s tím spojené: být si vědom komunikačního kontextu, ve kterém se nacházím; vést konverzaci k uspokojivému výsledku; udržet si nadhled v náročných a konfliktních situacích; zaměřovat pozornost na důležité aspekty komunikace ad.
Obsah kurzu:
- Komunikační kontexty
- Leadership v konverzacích
- Komunikace v konfliktních situacích
- Organizační příležitosti a limity
- Praktické tipy (např. kladení otázek aneb co všechno je špatně s otázkou „Rozumíte tomu?“)